رد شدن به محتوای اصلی

هنگام انتخاب رنگ مو این دو اصطلاح را هم به خاطر بسپارید

شغل آرایشگری یکی از شغل های پر طرفدار در بین خانم های ایرانی است. با توجه به اینکه به آرایشگری بیشتر به عنوان یک هنر می توان نگاه کرد، موفقیت در این حرفه بیشتر به ذوق و سلیقه و مهارت هر فرد بستگی دارد. آموزشگاه آرایشگری در اصفهان تمامی حرفه های آرایشگری را با بالاترین کیفیت، آموزش می دهد. آموزشگاه آرایشگری زنانه در اصفهان با مجوز رسمی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به همراه تیم آموزشی مجرب و متخصص، مفتخر است تا  آموزش شینیون در اصفهان را با به روزترین، کارآمدترین و بهترین مدلهای سال آموزش دهد.هدف اصلی آموزشگاه روشا اینستیو ایجاد اشتغال پایدار برای هنرجویان پس از طی دوره آموزش میباشد به همین دلیل مهارت کاشت ناخن در اصفهان که یکی از مهارت های پرکاربرد در بازار کار امروز محسوب می شود را  در سرفصل های آموزش خود قرار داده است تا هنرجویان بر پایه مهارت کسب شده بتوانند شغل و درآمدی عالی داشته باشند. آموزشگاه روشا اینستیو همچنین پاکسازی پوست در اصفهان را  علاوه بر آموزش به هنرجویان، برای مشتران خود انجام می دهد. با ادامه مطلب با ما همراه باشید. 


سطح رنگ مو 
منظور از<اول> یا سطح رنگ مو، درجه روشن کنندگی آن است. هر رنگی می‌تواند از رنگ روشن‌تر یا تیره‌تر ساخته شود و با اضافه کردن یک رنگ‌ تیره و یا روشن می‌توان این درجه را تغییر داد.

رنگ موها چه طبیعی و چه مصنوعی از درجه 1 -10 طبقه‌بندی می‌شوند. درجه 1، نشان دهنده رنگ سیاه و درجه 10 نشان دهنده روشن‌ترین رنگ یعنی بلوند است.
  
تون 
منظور از تون، گرم یا سرد بودن رنگ است. رنگ‌های گرم (هایت‌لایت‌کننده‌ها)، قرمز، نارنجی و زرد هستند. خاکستری، آبی، سبز و بنفش هم رنگ‌های سرد را تشکیل می‌دهند.
  
مضرات رنگ مو 
محققان و متخصصان پوست اعلام کرده‌‌اند میزان آلرژی و حساسیت ناشی از مصرف رنگ مو در مصرف‌کنندگان رو به افزایش است و این رقم نسبت به چند سال گذشته، دو ‌برابر شده ‌است.

بر ‌اساس بررسی‌های انجام شده، کاهش سن مصرف ‌کنندگان و افزایش علاقه به رنگ کردن موها از عواملی است که باعث بروز این مشکل (افزایش حساسیت‌های پوستی) می‌شود.

بر اساس تحقیقاتی که سال 1992 در ژاپن با مطالعه و بررسی سن مصرف‌کنندگان و میزان استفاده از لوازم رنگ مو انجام شد، مشخص شد 13 درصد دختران دبیرستانی، 6 درصد زنان و 2 درصد مردان 20- 30 ساله از محصولات رنگ کردن مو استفاده می‌کنند.

اما فقط چند سال بعد، نتایج تحقیق مشابهی در سال 2001 در این کشور، باعث تعجب و نگرانی متخصصان پوست شد که نشان می‌داد 41 درصد از دختران دبیرستانی، 85 درصد زنان و 33 درصد مردان 20 - 30 ساله از این محصولات استفاده می‌کنند.

تحقیق دیگری در دانمارک بر روی 4 هزار فرد بزرگسال، حکایت از آمار 18درصدی مردان و 75 درصدی زنان مصرف کننده رنگ مو و مواد آرایشی مشابه داشت که بیش از 5 درصد آنان تاکنون حداقل یک‌بار دچار حساسیت‌ها و سایر مشکلات پوستی شده‌اند.

نکته جالب توجه در مورد افرادی که در اثر رنگ مو دچار حساسیت یا مشکلات دیگر می‌شوند، این است که فقط 15درصد این افراد برای معالجه به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

یکی دیگر از اتفاقاتی که باعث شد توجه محققان به تاثیرات رنگ مو و مضرات آن جلب شود، اتفاقی است که سال گذشته رخ داد؛ اکتبر سال 2006، گزارشی از حساسیت پوستی در 8 نوجوان 12 - 15 ساله در کوپنهاگ به دست مسوولان رسید. تأثیر رنگ مو روی 5 نفر از این نوجوانان به قدری شدید بود که در بیمارستان بستری شدند و یکی از آن‌ها نیز تحت مراقبت ویژه قرار گرفت.

اما دلیل بروز چنین مشکلی حین رنگ کردن موها، مربوط به ماده‌ای به نام «پارا‌فنیلن ‌دیامین» است که در ترکیبات رنگ مو وجود دارد. این ماده در اثر استفاده طولانی مدت و مداوم از محصولات رنگ‌کردن مو، باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی می‌شود و گاهی این آسیب‌‌های پوستی به حدی شدید است که می‌تواند فرد را راهی بیمارستان کند.

پارا‌فنیلن ‌دیامین همان «PPD» است که روی بسته‌بندی دو سوم رنگ موها نوشته شده و نوع حساسیتی که در استفاده از رنگ موی حاوی این ماده ایجاد می‌شود، به صورت تاول روی پوست صورت، به خصوص درناحیه خط رویش موها، بروز می‌کند.

PPD ماده‌ای است که باعث آسیب‌های جدی به پوست می‌شود و به همین دلیل در قرن 20 میلادی ، به دلیل افزایش این مشکل، مصرف این ماده در ترکیبات آرایشی مو در کشورهای آلمان، سوئد و فرانسه ممنوع شد.

بر اساس تحقیقی که توسط متخصصان پوست در لندن انجام شده، مشخص شد واکنش منفی پوست نسبت به PPD نه‌تنها در لندن، بلکه در تمام کشورهای جهان رو به افزایش است و آمار گزارش شده از میزان حساسیت به این ماده در شش سال گذشته، دو برابر شده و به 7/1 درصد رسیده است و با اینکه خطرات ناشی از مصرف این ماده به اثبات رسیده است، اما بسیاری از کارخانه‌های تولیدکننده محصولات مختلف رنگ مو، نسبت به این موضوع بی‌توجه هستند و روی بسته‌بندی این محصولات، هیچ هشداری نسبت به عواقب استفاده از این مواد درج نمی‌کنند.

البته این مشکلات فقط برای گروه سنی جوانان پیش نمی‌آید و کودکان زیادی تاکنون با این مشکل دست پنجه نرم کرده‌اند؛ بسیاری از کودکان تحت شرایطی خاص، مجبور به رنگ کردن موهای خود می‌شوند.

البته نه اینکه فکر کنید، موهای آن‌ها را با ضرب‌وزور، رنگ می‌کنند، نه! اما در آیین و رسوم خاصی که در برخی کشورها برگزار می‌شود، موی کودکان شرکت‌کننده در مراسم را رنگ می‌کنند و همین امر می‌تواند باعث بروز حساسیت‌های پوستی در کودکان شود.

البته در حال حاضر، مقدار مشخصی PPD برای استفاده در رنگ موها و سایر محصولات این‌چنینی، از سوی اتحادیه اروپا تعیین شده است و بر این اساس تولیدکنندگان این لوازم آرایشی مجازند حداکثر تا 6 درصد از PPD در تهیه مواد آرایشی استفاده کنند.

اگر شما جزء کسانی هستید که رنگ مو مصرف نمی‌کنید، از دردسرهای ناشی از مصرف رنگ مو هم در امان هستید؛ در غیر این صورت دست‌کم توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرید! تست کردن رنگ مو روی قسمت کوچکی از پوست دست (48 ساعت قبل از رنگ کردن موها)، می‌تواند از هرگونه اتفاق ناگواری در این زمینه جلوگیری کند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

علت عملیات حرارتی پیچ و مهره ها چیست؟

علت عملیات حرارتی پیچ و مهره می تواندبسیار متفاوت باشد. نرماله، آنیل، سمانته، تمپر، کوئنچ و تمپر، پر کاربردترین نوع عملیات حرارتی در صنعت پیچ و مهره به شمار می آیند. هر یک از این فرآیندها به منظور خاصی انجام می شود ولی هدف کلی آنها رسیدن به خواص مکانیکی مورد نظر در قطعه است. عملیات کوئنچ و تمپر رایجترین نوع عملیات حرارتی می باشد. کوئنچ و تمپر تقریبا 85% از حجم خدمات کارگاه های عملیات حرارتی را شامل می شوند. کوئنچ Quench در این نوع عملیات حرارتی هدف تغییر ساختار مولکولی در فولاد است. اکثر پیچ و مهره ها فولادی قبل از عملیات حرارتی دارای ساختار مولکولی آستنیتی هستند. با استفاده از روش کوئنچ ساختار مولکولی آستنیتی فولاد خام به ساختار مارتنزیتی تبدیل می شود. ساختار مارتنزیت نسبت به آستنیت ساختار مولکولی ریزتری دارد. درواقع ساختار مولکولی ریز نسبت به ساختار مولکولی درشت استحکام بیشتری دارد.  روش کار در کوئنچ بدین شکل است که ابتدا قطعات شستشو داده شده میشوند. سپس وارد کوره پیش گرم شده و آماده ورود به کوره اصلی می شوند. دمای کوره پیش گرم معمولاٌ کمتر از 350 درجه سانتیگراد است. پس از آن

هاست لینوکس بخریم یا هاست ویندوز ؟

باتوجه به این که به صورت کلی دو نوع هاست در شرکت های هاستینگ ارائه می گردد، هاست لینوکس و هاست ویندوز؛ یکی از اصلی ترین سوالات کاربران در هنگام خرید هاست این است که من به هاست لینوکس نیاز دارم یا هاست ویندوز ؟ پاسخ در نوع زبان برنامه نویسی وب سایت شماست، اگر وب سایت شما توسط زبان php برنامه نویسی شده است شما میبایست هاست لینوکس خریداری کنید، اگر وب سایت شما توسط زبان هایی مانند asp و asp.net برنامه نویسی شده است شما میبایست هاست ویندوز خریداری کنید، اگر هم تمایل دارید که وب سایت خود را توسط سیستم مدیریت محتوا های محبوبی مانند: جوملا، وردپرس، دروپال، پرستاشاپ، توماتو کارت راه اندازی کنید، باتوجه به این که زبان برنامه نویسی این سیستم مدیریت محتوا ها php است، شما میبایست برای راه اندازی این نوع سایت ها، هاست لینوکس خریداری کنید، به طور کلی می توان گفت که 90 درصد از وب سایت های اینترنت در حال استفاده از هاست لینوکس هستند و 10 درصد دیگر که با زبان های asp و asp.net نوشته شده اند از هاست ویندوز استفاده می کنند. خرید هاست و دامین  برای راه اندازی سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است بنا

ایده تزیین بیرون زدگی دیوار

 امروزه با توجه به رشد بی رویه ی جمعیت و گسترش شهر نشینی، سرعت ساخت و ساز های غیر اصولی نیز پیشرفت کرئه است و نا خودآگاه شاهد فضاهایی مسکونی هستیم که غالبا دارای نواقصی هسند که در اصطلاح به آن ها قناسی ساختمان گفته می شود. یکی از نواقص ساختمان ها که می تواند چهره ی فضای شما نامطلوب کند بیرون زدگی های دیوار هسنتد. به همین منظور امروز ما می خواهیم شما را با ایده های تزیین بیرون زدگی های دیوار اشنا کنیم پس با ما همراه باشید. تزیین بیرون زدگی دیوار با قاب عکس اولین ایده ای که برای تزیین بیرون زدگی های دیوار به ذهن می رسد استفاده از قاب عکس ها می باشد. اما باید بدانید که کدام چیدمان می تواند ظاهر بیرون زدگی دیوار شما را تغییر دهد.  اولین ایده ای که برای تزیین بیرون زدگی دیوار به ذهن می رسد استفاده از قاب عکس ها می باشد تبدیل بیرون زدگی دیوار به نقطه ی کانونی فضا یکی از ایده های تزیین بیرون زدگی دیوار، برجسته تر کردن نقص موجود در فضا می باشد. به طور مثال در این تصویر با تغییر ظاهر دیوار و رنگ آمیزی خاص دیوار، دیوار تبدیل به یکی از نقاط کانونی فضای اتاق شده است و با چیدمان