رد شدن به محتوای اصلی

توصیه‌هایی برای کاهش اثرات مضر رنگ مو

شغل آرایشگری یکی از شغل های پر طرفدار در بین خانم های ایرانی است. با توجه به اینکه به آرایشگری بیشتر به عنوان یک هنر می توان نگاه کرد، موفقیت در این حرفه بیشتر به ذوق و سلیقه و مهارت هر فرد بستگی دارد. آموزشگاه آرایشگری در اصفهان تمامی حرفه های آرایشگری را با بالاترین کیفیت، آموزش می دهد. آموزشگاه آرایشگری زنانه در اصفهان با مجوز رسمی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به همراه تیم آموزشی مجرب و متخصص، مفتخر است تا  آموزش شینیون در اصفهان را با به روزترین، کارآمدترین و بهترین مدلهای سال آموزش دهد.هدف اصلی آموزشگاه روشا اینستیو ایجاد اشتغال پایدار برای هنرجویان پس از طی دوره آموزش میباشد به همین دلیل مهارت کاشت ناخن در اصفهان که یکی از مهارت های پرکاربرد در بازار کار امروز محسوب می شود را  در سرفصل های آموزش خود قرار داده است تا هنرجویان بر پایه مهارت کسب شده بتوانند شغل و درآمدی عالی داشته باشند. آموزشگاه روشا اینستیو همچنین پاکسازی پوست در اصفهان را  علاوه بر آموزش به هنرجویان، برای مشتران خود انجام می دهد. با ادامه مطلب با ما همراه باشید.
- برای رنگ کردن موها توصیه می‌شود که به متخصصان امر مراجعه کنید و هرگز خودتان اقدام به این کار نکنید. 
- از رنگ موهای استاندارد استاندارد و دارای مجوز وزارت بهداشت استفاده کنید. 
- هرگز رنگ مو را بیشتر از زمان تعیین شده، روی موهای خود نگه ندارید. 
- بعد از استفاده از رنگ، سر را با آب خوب بشویید. 
- رنگ موهای مختلف را با هم مخلوط نکنید، زیرا ممکن است مواد مضری ایجاد شود. 
- هنگام استفاده از رنگ مو، از دستکش استفاده کنید. 
- قبل از رنگ کردن مو با یک شامپوی مناسب، موها را شستشو دهید. 
- هرگز بعد از رنگ کردن موها از مواد صاف‌کننده یا فرکننده استفاده نکنید. 
- پس از رنگ کردن، از مواد تقویت‌کننده مو استفاده کنید. 
- از تعویض مکرر رنگ مو اجتناب کنید. 
- رنگ مو را در فاصله‌های زمانی طولانی‌تری استفاده کنید، زیرا هر چند عوارض رنگ مو در درازمدت پدید می‌آید، ولی هر چه فاصله زمانی رنگ کردن موها طولانی‌تر شود، بهتر است. 
- هرگز از رنگ موی شیمیایی برای رنگ کردن ابروها استفاده نکنید. 
- سعی کنید رنگ کردن موها را تا حد امکان و تا زمانی که بالا رفتن سن، آن‌ها را خاکستری کرده است، به تعویق بیندازید. 
- قبل از هر بار استفاده از یک نوع رنگ مو، حتماً کمی از آن را روی پوست دستتان امتحان کنید و در صورت عدم بروز واکنش حساسیتی مانند قرمزی و تحریک، آن را روی موها به کار ببرید.

تخمین زده می‌شود که ۵۰ درصد از خانم‌ها و تعداد روبه‌فزونی از مردان موهایشان را رنگ می‌کنند اما به خاطر داشتن «پارافنیلن دی‌آمین» یا ترکیبات مشابه که برای خاصیت اکسیدکنندگی رنگ‌ها به کار می‌رود و باعث می‌شود رنگ‌ها به آسانی وارد ساقه مو شوند، باید در مورد استفاده از آن‌ها دقت کنید.

رنگ‌های اکسیدان دائمی کمی باعث از بین رفتن رنگ اصلی و طبیعی مو می‌شوند اما اگر بخواهید بیشتر روشن شوند، باید قبل از رنگ کردن موها از بی‌رنگ‌کننده‌ها استفاده کنید.

حتماً لازم است تست اولیه‌ای روی تکه کوچکی از موها انجام دهید. به علاوه قبل از استفاده از هر نوع رنگ و اکسیدان باید تست پوستی انجام شود.

در صورت حساسیت، دچار درماتیت یا التهاب پوستی خواهید شد. این حساسیت می‌تواند خفیف یا خیلی شدید باشد.

حتی‌ امکان دارد سال‌ها یا ماه‌ها بعد از استفاده رنگ‌های اکسیدان حساسیت ایجاد شود.

حساسیت ممکن است فقط قرمزی یا قرمزی همراه با خارش یا حتی شدیدتر از این موارد به صورت تورم اطراف چشم، دلمه روی صورت، گردن و پوست سر باشد.

در موارد نادر حتی کل بدن دچار عکس‌العمل می‌شود. چون این خانم در مورد مارک‌های مختلف رنگ مو صحبت کردند، لازم است اشاره کنم حساسیت به یک رنگ یا یک مارک خاص ممکن است نشان‌دهنده حساسیت به همه رنگ‌ها باشد.

گاهی فرد به اکسیدان‌ها و حتی مارک‌ چند رنگ حساسیت نشان می‌دهد.

در این موارد باید از دیگر رنگ‌های نیمه دائمی به شرط تست پوستی قبل از رنگ کردن مو، استفاده کند.

در مورد رنگ کردن موها به خصوص در مواردی که شما با دکلره کردن موها را رنگ می‌کنید، نباید کمتر از ۳ هفته و ترجیحاً ۴ هفته این کار را دوباره تکرار کنید.

موها ۸ - ۱۲ میلی‌متر در ماه رشد می‌کنند و فواصل رنگ کردن باید طوری باشد که موهای جدید را بپوشاند.

رنگ موی بیشتر ما ایرانی‌ها تیره است و از آنجا که تصمیم شما تبدیل آن به موهای بلوند روشن است از همین نقطه آسیب به مو شروع می‌شود.

آرایشگر به شما می‌گوید برای چنین تغییر رنگی (از مشکی تیره تا بلوند روشن) مجبور است دو بار موهایتان را بی‌رنگ کند و شما هم به خاطر اینکه این تغییر را در چهره خود تجربه کنید، می‌پذیرید اما آیا می‌دانید وقتی که رنگ موها روشن می‌شود صدمه وارده به موها غیرقابل جبران است!

مثلاً برای تغییر رنگ قهوه‌ای تیره به بلوند کمرنگ باید عمده رنگ مو را به وسیله بی‌رنگ کردن اولیه از بین برد که بعضی اوقات به این عمل راه‌راه کردن می‌گویند.

توصیه می‌شود که هم به خاطر جلوگیری از اعمال فشار زیاد به موها و هم اطمینان شخص از نظر رسیدن به رنگ مطلوب، این عمل در چند مرحله انجام شود.

معمولاً با استفاده از روش کلاه پلاستیکی مخصوص و بیرون کشیدن دسته‌‌های کوچک مو از سوراخ‌های کلاه و بی‌رنگ کردن آن‌ها یا به صورت قرار دادن دسته کوچک مو داخل فویل آلومینومی؛ کار بی‌رنگ‌کردن موها انجام می‌شود بنابراین اگر تمایل دارید موهای بلوندی داشته باشید روش ذکر شده (راه‌راه کردن) را به کار ببندید تا لااقل با کنترل بیشتر دسته‌های موها و بدون تحریک پوست‌سر به مقصود برسید و صدمه کمتری ببینید و ضمناً این توصیه‌ها را جدی بگیرید.

۱- برای مراقبت از موها در شرایط سلامت، از محصولات با کیفیت استفاده کنید.

۲-هرگز بیش از یک بار در ماه موهای خود را بی‌رنگ نکنید چون دفعات زیاد این کار، مو را خشک و شکننده و مستعد آسیب جدی می‌کند.

۳-پس از انجام دکلره یا بی‌رنگ کردن بعد از هر شامپو زدن، موها را با نرم‌کننده بشویید تا در هم نروند. با این کار به آسانی شانه می‌شوند.

۴- اگر از سشوار استفاده می‌کنید حتماً حرارت ملایم باشد و هرگز اتوی فر‌کننده داغ را که باعث صدمه به مو می‌شود در مورد موهای بی‌رنگ شده به‌طور متناوب به کار نبرید.

۵-دقت کنید برای موهایی که خیلی بی‌رنگ شده‌اند از محصولات فر‌کننده دائمی مو استفاده نکنید چون ساقه‌مو به شدت آسیب می‌بیند.
در انتخاب رنگ مو 5 عامل نقش دارند

رنگ پوست، رنگ طبیعی مو، رنگ چشم، چاقی و لاغری شخص و شخصیت فرد رنگ موی سر شما می‌بایست مکمل رنگ پـوست‌تان باشد.

هیچگاه مـوی سرتان را بیش از 3-2 درجه از رنگ طبیعی خود روشن‌تر و یا تیره‌تر نکنید.

1- بخاطر داشته باشید که موهای ظریف بدلیل داشتن لایـه کوتیکول نازک‌تر زودتر از موهای ضخیم رنگ را بخود می‌گیرد.

2-هرگاه پوست‌تان به رنگ مو آغشته شد می‌توانید آن را با پودر بچه تمیز کنید.

3-در آفتاب از کلاه، روسری و محصولات ضد آفتاب استفاده کنید تا از بـی رنـگ شدن و خشکی موهایتان جلوگیری کرده باشید.

4- شامپو زدن خشن سبب خارج شدن رنگ و خشکی موی سرتان می‌گردد. بنابراین سر خود را با شامپوهای ویژه موهای رنگ شده با ملایمت شستشو دهید. از کاندیشنر و تقویت کننده‌ها استفاده کنید تا رطوبت موهایتان حفظ گردد.

5- هنگام خشک کردن موهایتان با هوله این کار را با ملایمت انجام دهیـد تـا مـوهـایتان آسیب نبینند.

6-هنگامی‌که موهایتان هنوز خیس می‌باشند آن‌ها را برس نکشید و بجای آن از یک شانه استفاده کنید.

7- هنگام استفاده از سشوار موها را زیاد خشک نکنید. زمانی که هنوز مقداری رطوبت دارند آن‌ها را رها کنید. با این کار از ایجاد الکمنبع: سلامت نیوز

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

علت عملیات حرارتی پیچ و مهره ها چیست؟

علت عملیات حرارتی پیچ و مهره می تواندبسیار متفاوت باشد. نرماله، آنیل، سمانته، تمپر، کوئنچ و تمپر، پر کاربردترین نوع عملیات حرارتی در صنعت پیچ و مهره به شمار می آیند. هر یک از این فرآیندها به منظور خاصی انجام می شود ولی هدف کلی آنها رسیدن به خواص مکانیکی مورد نظر در قطعه است. عملیات کوئنچ و تمپر رایجترین نوع عملیات حرارتی می باشد. کوئنچ و تمپر تقریبا 85% از حجم خدمات کارگاه های عملیات حرارتی را شامل می شوند. کوئنچ Quench در این نوع عملیات حرارتی هدف تغییر ساختار مولکولی در فولاد است. اکثر پیچ و مهره ها فولادی قبل از عملیات حرارتی دارای ساختار مولکولی آستنیتی هستند. با استفاده از روش کوئنچ ساختار مولکولی آستنیتی فولاد خام به ساختار مارتنزیتی تبدیل می شود. ساختار مارتنزیت نسبت به آستنیت ساختار مولکولی ریزتری دارد. درواقع ساختار مولکولی ریز نسبت به ساختار مولکولی درشت استحکام بیشتری دارد.  روش کار در کوئنچ بدین شکل است که ابتدا قطعات شستشو داده شده میشوند. سپس وارد کوره پیش گرم شده و آماده ورود به کوره اصلی می شوند. دمای کوره پیش گرم معمولاٌ کمتر از 350 درجه سانتیگراد است. پس از آن

هاست لینوکس بخریم یا هاست ویندوز ؟

باتوجه به این که به صورت کلی دو نوع هاست در شرکت های هاستینگ ارائه می گردد، هاست لینوکس و هاست ویندوز؛ یکی از اصلی ترین سوالات کاربران در هنگام خرید هاست این است که من به هاست لینوکس نیاز دارم یا هاست ویندوز ؟ پاسخ در نوع زبان برنامه نویسی وب سایت شماست، اگر وب سایت شما توسط زبان php برنامه نویسی شده است شما میبایست هاست لینوکس خریداری کنید، اگر وب سایت شما توسط زبان هایی مانند asp و asp.net برنامه نویسی شده است شما میبایست هاست ویندوز خریداری کنید، اگر هم تمایل دارید که وب سایت خود را توسط سیستم مدیریت محتوا های محبوبی مانند: جوملا، وردپرس، دروپال، پرستاشاپ، توماتو کارت راه اندازی کنید، باتوجه به این که زبان برنامه نویسی این سیستم مدیریت محتوا ها php است، شما میبایست برای راه اندازی این نوع سایت ها، هاست لینوکس خریداری کنید، به طور کلی می توان گفت که 90 درصد از وب سایت های اینترنت در حال استفاده از هاست لینوکس هستند و 10 درصد دیگر که با زبان های asp و asp.net نوشته شده اند از هاست ویندوز استفاده می کنند. خرید هاست و دامین  برای راه اندازی سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است بنا

ایده تزیین بیرون زدگی دیوار

 امروزه با توجه به رشد بی رویه ی جمعیت و گسترش شهر نشینی، سرعت ساخت و ساز های غیر اصولی نیز پیشرفت کرئه است و نا خودآگاه شاهد فضاهایی مسکونی هستیم که غالبا دارای نواقصی هسند که در اصطلاح به آن ها قناسی ساختمان گفته می شود. یکی از نواقص ساختمان ها که می تواند چهره ی فضای شما نامطلوب کند بیرون زدگی های دیوار هسنتد. به همین منظور امروز ما می خواهیم شما را با ایده های تزیین بیرون زدگی های دیوار اشنا کنیم پس با ما همراه باشید. تزیین بیرون زدگی دیوار با قاب عکس اولین ایده ای که برای تزیین بیرون زدگی های دیوار به ذهن می رسد استفاده از قاب عکس ها می باشد. اما باید بدانید که کدام چیدمان می تواند ظاهر بیرون زدگی دیوار شما را تغییر دهد.  اولین ایده ای که برای تزیین بیرون زدگی دیوار به ذهن می رسد استفاده از قاب عکس ها می باشد تبدیل بیرون زدگی دیوار به نقطه ی کانونی فضا یکی از ایده های تزیین بیرون زدگی دیوار، برجسته تر کردن نقص موجود در فضا می باشد. به طور مثال در این تصویر با تغییر ظاهر دیوار و رنگ آمیزی خاص دیوار، دیوار تبدیل به یکی از نقاط کانونی فضای اتاق شده است و با چیدمان