رد شدن به محتوای اصلی

روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون داخلی

امروزه کابینت آشپزخانه در اصفهان نه تنها بعنوان یکی از ملزومات آشپزخانه بلکه به عنوان یک عامل تاثیر گذار در کل دکوراسیون خانه می باشد. امروزه با توجه به نوع معماری داخلی خانه ها، آشپزخانه از تمام نقاط پذیرایی و نشیمن قابل دید است و همین در چشم بودن باعث شده است تا افزاد اهمیت بسیار زیادی به دکوراسیون وطراحی داخلی آشپزخانه بدهند. وقتی صحبت از  دکوراسیون آشپزخانه می شود، بدون شک اولین موردی که به فکرمان خطور میکند کابینت آشپزخانه است. خوشبختانه کابینت ها دارای تنوع بسیار زیادی هستند و انواع مدل های کابینت کلاسیک در اصفهان امروزه محبوبیت زیادی در بین مردم سرتاسر جهان پیدا کرده اند، زیرا مردم زیادی تمایل دارند حسی از دوران گذشته و نوستالژی در خانه خود داشته باشند، کابینت ها هم یکی از بهترین عناصر داخلی برای این کار هستند. بعلاوه، کابینت ها در انواع جنس و رنگ های مختلف ساخته می شوند که در میان این طرح های متنوع مدل کابینت های MDF در اصفهانتوانسته اند توجه افراد زیادی را به سوی خود جلب کنند. کابینت سازی در اصفهان این مطلب را برای شما عزیزان تهیه کرده است.

روانشناسی صنعتی یا ارگونومی ادراکی شاخه ای از دانش ارگونومی است که اهمیت هر رنگ و کاربرد آن در محیط را بر کاهش یا افزایش ادراکات افراد مورد بررسی قرار می دهد.

رنگ نارنجی در دکوراسیون منزل

نارنجی، رنگی صمیمی و گرم است و استفاده از آن به مقدار کم در محیط می تواند باعث رفع خستگی در افراد شود .این رنگ اشتها و دستگاه هاضمه را تحریک می کند و برای فضاهای مانندآشپزخانه و رستوران بسیار مناسب است. اما استفاده ی زیاد از آن در محیط حس بی قراری را در افراد به وجود می آورد پس باید آن را به طور متعادل در فضا به کار بگیریم.
 

رنگ سبز در دکوراسیون منزل

سبز، آرامش و سکون در افراد را به وجود می آورد. اضطراب را دور می کند و موجب رفع تنش و گرفتگی های عضلانی در افراد می شود. در نتیجه بیشتر در بیمارستان ها، اتاق های جراحی و حتی در مکان های آموزشی شاهد این رنگ هستیم . البته بهتر است در محیط های کاری و فضاهایی مثل اتاق کار به مقدار زیاد استفاده نشود، زیرا این فضاها نیازمند هوشیاری، نشاط و آرامش هستند. و برای فضای داخلی منزل، رنگ سبز برای اتاق خواب ها مناسب اند.
 

رنگ زرد در دکوراسیون منزل

استفاده ی کم از رنگ زرد، نشاط و شادی در افراد به وجود می آورد و تمرکز را تقویت می کند. اما استفاده ی زیاد از آن ایجاد خستگی و ترس می کند. در نتیجه بهتر است رنگ های ملایم تر و روشن تر نارنجی را به کار بگیرید، مانند زرد هلویی که برای رستوران ها مناسب است.
 

رنگ قرمز در دکوراسیون منزل

این رنگ با ایجاد احساس هیجان در افراد، فعالیت امواج مغزی را تحریک کرده، ضربان قلب را زیاد و ناآرامی وبی قراری ایجاد می کند. اما به کار بردن مشتقات معتدل تر این رنگ مانند سرخابی و صورتی گرم، باعث آرامش عضلات و رفع رفتگی و خستگی در افراد می شود. حتی به کارگیری رنگ قرمز به صورت نقطه ای و یا به مقدار محدود در محیط خستگی افراد را از بین می برد.
 

رنگ آبی در دکوراسیون منزل

این رنگ ضربان قلب و فشار خون را کاهش می دهد و باعث آرامش، قدرت و سلامتی در افراد می شود. استفاده از رنگ آبی در اتاق خواب ها، به خصوص اتاق کودک و مطب های پزشکان بسیار مناسب است.
 

رنگ بنفش در دکوراسیون منزل

این رنگ هیجان رنگ قرمز و آرامش رنگ آبی را با هم دارد. بنفش نمادی از عرفان و حالات معنوی است و به طور کلی طیف هایی از این رنگ، اثری آرام کننده روی قلب دارد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

علت عملیات حرارتی پیچ و مهره ها چیست؟

علت عملیات حرارتی پیچ و مهره می تواندبسیار متفاوت باشد. نرماله، آنیل، سمانته، تمپر، کوئنچ و تمپر، پر کاربردترین نوع عملیات حرارتی در صنعت پیچ و مهره به شمار می آیند. هر یک از این فرآیندها به منظور خاصی انجام می شود ولی هدف کلی آنها رسیدن به خواص مکانیکی مورد نظر در قطعه است. عملیات کوئنچ و تمپر رایجترین نوع عملیات حرارتی می باشد. کوئنچ و تمپر تقریبا 85% از حجم خدمات کارگاه های عملیات حرارتی را شامل می شوند. کوئنچ Quench در این نوع عملیات حرارتی هدف تغییر ساختار مولکولی در فولاد است. اکثر پیچ و مهره ها فولادی قبل از عملیات حرارتی دارای ساختار مولکولی آستنیتی هستند. با استفاده از روش کوئنچ ساختار مولکولی آستنیتی فولاد خام به ساختار مارتنزیتی تبدیل می شود. ساختار مارتنزیت نسبت به آستنیت ساختار مولکولی ریزتری دارد. درواقع ساختار مولکولی ریز نسبت به ساختار مولکولی درشت استحکام بیشتری دارد.  روش کار در کوئنچ بدین شکل است که ابتدا قطعات شستشو داده شده میشوند. سپس وارد کوره پیش گرم شده و آماده ورود به کوره اصلی می شوند. دمای کوره پیش گرم معمولاٌ کمتر از 350 درجه سانتیگراد است. پس از آن

هاست لینوکس بخریم یا هاست ویندوز ؟

باتوجه به این که به صورت کلی دو نوع هاست در شرکت های هاستینگ ارائه می گردد، هاست لینوکس و هاست ویندوز؛ یکی از اصلی ترین سوالات کاربران در هنگام خرید هاست این است که من به هاست لینوکس نیاز دارم یا هاست ویندوز ؟ پاسخ در نوع زبان برنامه نویسی وب سایت شماست، اگر وب سایت شما توسط زبان php برنامه نویسی شده است شما میبایست هاست لینوکس خریداری کنید، اگر وب سایت شما توسط زبان هایی مانند asp و asp.net برنامه نویسی شده است شما میبایست هاست ویندوز خریداری کنید، اگر هم تمایل دارید که وب سایت خود را توسط سیستم مدیریت محتوا های محبوبی مانند: جوملا، وردپرس، دروپال، پرستاشاپ، توماتو کارت راه اندازی کنید، باتوجه به این که زبان برنامه نویسی این سیستم مدیریت محتوا ها php است، شما میبایست برای راه اندازی این نوع سایت ها، هاست لینوکس خریداری کنید، به طور کلی می توان گفت که 90 درصد از وب سایت های اینترنت در حال استفاده از هاست لینوکس هستند و 10 درصد دیگر که با زبان های asp و asp.net نوشته شده اند از هاست ویندوز استفاده می کنند. خرید هاست و دامین  برای راه اندازی سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است بنا

ایده تزیین بیرون زدگی دیوار

 امروزه با توجه به رشد بی رویه ی جمعیت و گسترش شهر نشینی، سرعت ساخت و ساز های غیر اصولی نیز پیشرفت کرئه است و نا خودآگاه شاهد فضاهایی مسکونی هستیم که غالبا دارای نواقصی هسند که در اصطلاح به آن ها قناسی ساختمان گفته می شود. یکی از نواقص ساختمان ها که می تواند چهره ی فضای شما نامطلوب کند بیرون زدگی های دیوار هسنتد. به همین منظور امروز ما می خواهیم شما را با ایده های تزیین بیرون زدگی های دیوار اشنا کنیم پس با ما همراه باشید. تزیین بیرون زدگی دیوار با قاب عکس اولین ایده ای که برای تزیین بیرون زدگی های دیوار به ذهن می رسد استفاده از قاب عکس ها می باشد. اما باید بدانید که کدام چیدمان می تواند ظاهر بیرون زدگی دیوار شما را تغییر دهد.  اولین ایده ای که برای تزیین بیرون زدگی دیوار به ذهن می رسد استفاده از قاب عکس ها می باشد تبدیل بیرون زدگی دیوار به نقطه ی کانونی فضا یکی از ایده های تزیین بیرون زدگی دیوار، برجسته تر کردن نقص موجود در فضا می باشد. به طور مثال در این تصویر با تغییر ظاهر دیوار و رنگ آمیزی خاص دیوار، دیوار تبدیل به یکی از نقاط کانونی فضای اتاق شده است و با چیدمان